Zapisz się do naszego Newslettera:

Usługi księgowe - niezbędne w każdej firmie

Z usług księgowych muszą korzystać wszystkie firmy – zarówno wielkie korporacje jak i malutkie, nawet jednoosobowe, przedsiębiorstwa. Księgowość jest prowadzona zwykle przez biura rachunkowe, które także posiadają różne możliwości i są zróżnicowane pod względem wielkości. Mogą poprowadzić obsługę firm praktycznie od początku, tj. od rejestracji w Urzędzie Skarbowym. Najczęściej spotykanymi usługami księgowymi są: rejestracja w Urzędzie Skarbowym, prowadzenie ksiąg rachunkowych lub rejestrów VAT w pełnym zakresie, opracowywanie listy płac wraz z rozliczeniem składek ZUS i podatku dochodowego, doradztwo podatkowe i wykonywanie przedstawicielstwa podatkowego.


Część biur rachunkowych oferuje także obsługę kadrową, a nawet usługi prawne – pod warunkiem, że współpracują z kancelarią prawną. Każdy, kto zamierza skorzystać z usług biura rachunkowego zastanawia się, jakie koszty poniesie jego firma.

Ceny uzależnione są od kilku czynników. Duże znaczenie ma forma prawna przedsiębiorstwa: spółka cywilna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, etc. Kolejnym faktem, który wpływa na wycenę usług księgowych jest branża, którą zajmuje się dana firma – np. działalność handlowa, produkcyjna lub usługowa. Kluczowe znaczenie ma ilość dokumentów i zapisów księgowych oraz liczba pracowników zatrudnionych w firmie. Dodatkowo na cenę usług księgowych wpływają formy ksiąg podatkowych, złożoność rozliczeń podatkowych oraz dodatkowe czynniki (eksport, import, firma jest płatnikiem VAT lub prowadzi transakcje WNT).


Wiele firm płaci za prowadzenie pełnej księgowości. Kluczowe znaczenie ma tu liczba dokumentów i zapisów księgowych. Małe firmy, dla których wystarczy księgowość w granicy 30 dokumentów mogą liczyć się z kosztami rzędu 300-800 zł. Duże przedsiębiorstwa, dla których obsługa księgowa będzie przygotowywać około 200 dokumentów, mogą zapłacić między 1000 a 2000 zł.

Podobne kryteria dotyczą ewidencji przychodów (ryczałt z podatkiem VAT). Jeżeli obsługa księgowa zamknie się w 30 dokumentach, można zapłacić od 40 do 180 zł. Duże przedsiębiorstwa, gdzie występuje konieczność sporządzania powyżej 200 dokumentów muszą liczyć się z opłatami około 1000 zł.

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów kształtuje się w kwotach – dla małych firm 50-200 zł, dla dużych – 250-600 zł. Tutaj również kluczowe znaczenie ma ilość dokumentów oraz zapisów księgowych.

Prowadzenie ksiąg handlowych będzie, w zależności od ilości dokumentów, kształtować się w kwotach 500-2000 zł.

Za wypełnianie deklaracji podatkowych biura rachunkowe pobierają opłatę między 30 a 100 zł. Tyle samo będzie kosztowało sporządzanie sprawozdań statystycznych dla GUS. Za zarejestrowanie podmiotu gospodarczego – przede wszystkim w zależności od formy prawnej przedsiębiorstwa, pobierane są opłaty od 100 do nawet 1300 zł. Popularną usługą jest także przygotowanie umów o pracę, które kształtuje się w kwotach od 10 do 30 zł.







Smileys

:confused::cool::cry::laugh::lol::normal::blush::rolleyes::sad::shocked::sick::sleeping::smile::surprised::tongue::unsure::whistle::wink:

2000 znaków do wykorzystania

Antispam Odśwież/zmień obrazek Wielkość liter jest rozróżniana

Reklama

Chcesz być na bieżąco?
Znać aktualne ceny usług?

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Zapisz się do newslettera

cennik-uslug on Facebook